četvrtak, 18.10.2007.

File interlink i filegroups tehnologija...

Odma da se razumijemo, ja nemam pojma da li nesto slicno ovome postoji. Navodno u novom MacOSX Leopardu postoje neki Stacks koji su, recimo, najblize rjesenje ovog sto sam zamislio.

Dakle, sto je to file interlink i sto su to filegroups?

File interlink:

Ovo bi zapravo bile dodatne meta-informacije upakirane unutar samog fajla ili file-systema. Dakle, ili jedno ili drugo. A te informacije bi sluzile tome da se pojedini fajlovi povezu jedni sa drugima iako su u razlicitim folderima. Dakle, imam fajl 'projekt.doc' koji mi se nalazi u folderu 'Projekti', imam fajl 'troskovi.xls' koji mi se nalazi na D disku u folderu 'Troskovnici', i imam fajl 'ekipa.jpg' u folderu 'Slike'. Ja zelim sad objediniti sva ta tri fajla, ali na nacin da kad izaberem jedan, automatski imam prikazane i ove druge. Ili da barem mogu na brz nacin doci do liste drugih povezanih fajlova (recimo desni-klik misa). Tu se pojavljuje pojava grupiranja fajlova, odn., filegroups.

Zamislite zvjezdastu strukturu gdje je 10, 100, 1000 fajlova spojeno svaki sa svakim i u svakom fajlu postoje informacije o svim fajlovima koji cine filegrupu u kojoj se i on sam nalazi. Nesto kao LAN recimo. Mi sa svakog racunala vidimo koja su jos racunala povezana u istu lokalnu mrezu (recimo, IP skeniranje).

Zapravo, mislim da je bolje to organizirati iz file-systema. Recimo, u file-system se uvedu tzv. filegroup-nodovi (cvorovi). Iz svakog od tih nodova se pustaju veze prema fajlovima koje ja zelim obiljeziti kao clanove te filegrupe. Naravno, neki fajlovi mogu pripadati u vise filegroupa. Priznajem da je kasnije komplikacija za odrzavati sve te podatke i veze, i vjerojatno bi takav FS bio relativno spor u odnosu na naprednije i brze, ali mislim da je to sad zanemarivo dok se ne napravi barem prototip takvog FSa.

Zasto? Zato jer mi je lakse organizirati stvari ovako, a i ne moram razbijat glavu gdje sam koji fajl stavio, moram se samo sjetiti barem jednog fajla sa kojim sam trazeni fajl povezao. Sto napravim vise veza, moci cu lakse pronaci fajl koji trazim. A meni se desava bas to - da neke fajlove ne diram po godinu-dvije i onda ih vise ni bog ni vrag nece pronac. Tako sad jos uvijek trazim gdje sam stavio neke PDFove koje ne mogu na netu vise pronac... :-/ Naime, vjerujem da na slicnom principu funkcionira mozak, odn., znate onu situaciju kad vam je nesto 'na vrhu jezika', al se nikako ne mozete sjetiti, no ako vas netko sjeti neceg sto ima veze sa time, brzo cete u glavi pronaci trazeni podatak.

Sad kad malo razmislim, ovim nacinom bi foldere ucinio prilicno beskorisnim strukturama, ali ipak donekle korisnim glede sistematske organizacije fajlova (ipak je to navika koju vucemo posljednjih 30ak godina).

Recimo, ukoliko bih radio samo sa filegrupama, instalacija aplikacije ne bi uopce otvarala nove foldere, vec bi doslovno naselila svoje filegroup-nodove i imala sve potrebne podatke. Ako bi koristila vanjske fajlove tipa DLL, onda bi po vec nekim predefiniranim filegroup-nodovima (recimo, filegroup-system) pronasla trazeni DLL, ili ukoliko ga ne nalazi u tom nodu, dala zahtjev OSu za potragom za istim. Vjerojatno bi se puno brze radile pretrage, jer bi se mogle raditi paralelno po zvijezdastim strukturama. Tu bi se onda mogli jos upakiravati algoritmi pretrazivanja u dvije dimenzije. Uglavnom, puno matematike stoji sad iza ovoga vec, a previse toga mi pada na pamet upravo sada, pa cu samo prestat. :) Jer cu otic predaleko u matematicka razglabanja.

Recimo, sto se tice Windows sustava, neki tipicni folderi bi bili preorganizrani u filegroup-nodove:

fg-program-files
fg-system
fg-windows

A ako bismo zeljeli uvesti svoj filegroup-node, onda samo definiramo ime i on se zove recimo fg-mojifajlovi.

'fg-mojifalovi' se sastoji od sljedecih fajlova:
- nebo.mp3 (fg-mojifajlovi->nebo.mp3)
- ispis.pdf (fg-mojifajlovi->ispis.pdf)
- projekt.doc (fg-mojifajlovi->projekt.doc)
- troskovnik.xls (fg-mojifajlovi->troskovnik.xls; fg-troskovnici->troskovnik.xls - zato jer se nalazi jos i u fg-troskovnici nodu)
- ekipa.jpg (fg-mojifajlovi->ekipa.jpg; fg-slike->ekipa.jpg; fg-ljeto2007->ekipa.jpg)

I sad, ja recimo trazim fajl pod imenom 'nebo.mp3'. OK, naci cu ga jedino ako se sjetim da se nalazi u fg-mojifajlovi. Medjutim, ako trazim fotku sa svojom ekipom, onda cu se pokusati sjetiti gdje bi to moglo biti, i, kako vidite gore, postoje tri putanje do istog fajla, meni je bitno da se sjetim samo jedne. I, voila, naso sam ga, jer sam se sjetio da sam bio na ljetovanju sa deckima 2007. godine.

I sad ono najbitnje - kad sam kliknuo na fajl ekipa.jpg, otvorio sam sa desnim klikom listu u kojoj su mi se pojavili fajlovi iz fg-slike i iz fg-mojifajlovi. Dakle, sad sam ja vidio cega tu jos ima, a da je na neki nacin povezano sa mojom slikom sa ljetovanja. :)


Nadam se da nisam suvise zakomplicirao ili 15 puta objasnio stvar (kako obicno znam), i nadam se da svi kuze kako je stvar koncipirana. :) A onima koji zdusno ocekuju ovo vec neko vrijeme, nadam se da ih nisam razocarao.

- 02:20 - Komentari (15) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner